Posted in Blandet

Bedre markedsføring af ens virksomhed

Bedre markedsføring af ens virksomhed Posted on august 26, 2021Leave a comment

Når man markedsfører, må man ikke vildlede kunden, eller give alt for mangelfulde oplysninger. Markedsføring er alle de ting, som firmaer gør, for at fremme afsætning for et produkt eller serviceydelse. De reklamer, som vi kender fra TV og internettet er kun en af de mange måder at markedsføre på. Markedsføring foregår nemlig også, når produktet ikke officielt eksisterer endnu. Mulighederne for markedsføring er mange. Man kan markedsføre ved hjælp af reklamer, reklameartikler og gaver, forskellige kampagner og aktiviteter.

Sådan markedsfører man bedst

Markedsføring kan foregå på mange forskellige måder. Det handler tit om at tænke kreativt og ud af boksen, for at få og holde på folks opmærksomhed, så de får lyst til at købe produktet. 

Først skal man planlægge, hvilken målgruppe du vil ramme, og hvor du finder den. Vil du gerne have fat i de unge mennesker, kan markedsføring på diverse sociale medier være en fordel. Vil man derimod tiltrække en ældre målgruppe er reklamer i aviser passende. Man bør også planlægge, hvor langt tid man ønsker at markedsføre varen eller firmaet. Planlægger man ikke godt nok, kan man risikerer at ens prosukter ikke bliver markedsført bedst muligt.  

Reklameartikler og reklamegaver

Reklameartikler og gaver er forskellige produkter med et firmas navn eller logo på. Produktet gives ofte af virksomheden for at reklamere for sig selv, så kunden forhåbentlig vælger at handle hos dem efterfølgende. Det kan være med til at tiltrække flere kunder, og derved øge salget, da firmaet får en stor eksponering. Reklameartiklerne kan være mange forskellige produkter. Det kan være alt lige fra kuglepenne og krus til elektroniske gadgets og tasker. Det produkt man vælger bør dog tilpasses i forhold til hvilken målgruppe man ønsker at ramme. 

Reklamer ved hjælp af tasker

Når man bærer en taske med et firmas logo på ude i offentligheden, er det en god måde at reklamere sin virksomhed på. Navnet på virksomheden vil blive spredt ud til alle, som ser tasken. Det kan både være i supermarkedet, i toget eller på gaden. Det er relativt dyrt at producere tasker, som en reklameartikel. Man bør derfor som det første finde ud af, om taskerne skal tildeles medarbejderne eller kunderne. Skal de uddeles til personalet er det en god idé at taskerne er i god kvalitet og eventuelt tilpasset medarbejdernes ønsker til tasken, så de får lyst til at gå med firmaets logo på sin taske. Skal taskerne derimod tildeles kunderne, bør taskerne være tilpasset i forhold til, hvordan firmaet ønsker at blive præsenteret. Det kan f.eks. være at firmaet går op i miljø eller meget lave priser. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *