Det kan være du har en virksomhed, der gerne vil gøre opmærksom på sig selv? Det er trods alt de færreste virksomheder, der får opmærksomhed nok, og derfor naturligvis gerne vil have noget mere.
Men det stopper jo ikke bare der, for det kan være, du skal have lavet produktpræsentationer eller udarbejde undervisningsmateriale til dine medarbejdere, og det er så her, speak kommer ind for at løse dine opgaver.
Det gælder om at finde den rette stemme til opgaven, hvor du kan gennemse udvalget af stemmerne til de forskellige opgaver, og selv finde frem til det, du synes passer bedst.
Der er nemlig stor forskel på, hvad der er behov for til den enkelte opgave, skal det være sjovt og let, og skal stemmen udstråle det, eller skal det være dybt seriøst med en dyb stemme, der understreger alvoren?
Hvad du konkret kan få, hvis du vælger en professionel stemme
Kan du bruge det til tv? Ja, naturligvis kan du det. Ved brug af en tiltalende stemme, der kan levere budskabet på en professionel facon, og som derfor trænger igennem uanset medie, og som nemt kan instrueres på en sådan måde, at det bliver nemt at gennemføre.
Hvis du vil informere ved hjælp af film, så gælder det om at brænde igennem, at du bliver hørt, forstået og forhåbentlig kan genkendes, hvor selv det mest komplekse kan gøres nemmere ved at blive gennemarbejdet og serveret på en sådan måde, at det kan forstås, men meningen ikke går tabt.
Skal du lave undervisningsmateriale, så er det vigtigt at få en venlig og imødekommende vejleder, der gør at det bliver relevant og nærværende for dig som deltager, lige fra start til slut.
Det kan være noget så relativt simpelt som at låne en stemme til at præsentere din virksomhed og give den troværdighed, både gennem indhold og levering.
Det er nok billigere, end du tror at leje en stemme
En troværdig stemme kan virkelig gøre en forskel i forhold til at udmærke din virksomhed for omverdenen, tænk bare på, hvor mange kendte studieværter gennem tiden, der er kendte alene på deres stemmer.
Og hvad koster det så? Jamen, det er ikke lige til at svare på, hvis det skal være et svar, der dækker alle tilfælde, man kan sige, at i og med at visse stemmer er mere efterspurgte end andre, så er det den specifikke opgave, der afgør sagen, omfanget af den, og dernæst hvad du selv foretrækker til opgaven.
Men mindre opgaver kan klares for noget der ligner 2.000 – 3.000 + moms, og tænk på at det er noget, der kun skal laves en gang og kan genbruges, selv hvis du for eksempel laver om på din hjemmeside og har fået lavet noget speak til siden.
Det mindste, du kan gøre, er at overveje sagen, og måske endda få lavet et estimat på, hvad opgaven kommer til at koste. Det skal i hvert fald ikke koste dig noget, skal vi kalde det for et uforpligtende tilbud, som forhåbentlig kan forøge dine salgstal.