Har du med farlige stoffer at gøre på din arbejdsplads? Så er det vigtigt du har fuldstændig styr på hvordan du minimere ulykker ved anvendelsen af farlige stoffer. Dit personale skal være i trygge og sikre omgivelser, når de befinder sig på deres arbejde.
Dermed er det en vigtig faktor at du har kemikaliestyring på dagsordnen. Det kan gå grueligt galt hvis du ikke er opdatereret på hvordan du på bedste vis kan styre de kemikalier og farlige stoffer der arbejdes korrekt i din virksomhed. Læs om kemikaliestyring for at få en klar oversigt over brugen af stofferne, på den måde kan du bedre styre brugen af dem.
Et brugbart værktøj til styring af kemikalier er et simpelt værktøj, som de fleste nok har brugt lidt energi på en enkel gang eller to. Det gode gamle Exel, er det oplagte valg at anvende når der skal gives en oversigt over farlige stoffer. Det giver endvidere muligheden for at kunne opdele alle de stoffer der anvendes i din virksomhed, efter hvilken type man har med at gøre.
Her kan du også holde et overordnet overblik over hvor meget af de forskellige stoffer der er blevet anvendt, samt hvor meget der er til rådighed fremover, hvorpå det er tydeligt hvornår de forskellige stoffer skal opfyldes endnu engang.
Med dette værktøj indenfor kemikaliestyring er det en mulighed at håndtere dem på en sikker og effektiv måde, hvorpå man sikre sig at det bliver anvendt til det rigtige med de rigtige slags stoffer.
Hvor omfattende er det helt præcist?
At arbejde med kemikalier er en omfattende procedure, der skal gennemgås ofte, da det kan have farlige konsekvener for dig og dine ansatte. Læs om kemikaliestyring inden påbegyndelse af arbejdet med farlige stoffer, der er en masse man skal have styr på, derfor er exel det bedste værktøj til lige netop dette.
Det er ikke nok kun at have et overblik over hvilke typer stoffer der anvendes, det er envidere vigtigt at sætte dem op efter hvor farlige de forskellige slags kemikalier er, og hvilken fare de kan bringe.
Det hel væsenlige, når du arbejder med kemikalier, findes i hvordan du opbevare dem, grader beskyttelse osv. Når du skal til at transportere dem fra A til B så skal de placeres i de helt rigtige beholdere, med en påklædning der beskytter dig.
Til sidst men ikke mindst er det især vigtigt du kan bortskaffe alle de rester der findes, på en korrekt måde, så det ikke er til skade for andre heller.
Hvis du endnu ikke har kemikaliestyring i din virksomhed, så læs om kemikalistyring som det første trin, og derefter skal du ellers bare igang. Det kan som skrevet tidligere have meget store konsekvenser. Dine medarbejdere skal være opmærksomme på hvordan de agere med stofferne, og hvilke konsekvenser det kan føre til.