Har I været ved at kigge på, hvordan I bedst muligt får udbredt budskabet om jeres produkter til den rigtige målgruppe? Der er mange måder at reklamere på, og annoncering foregår i alt fra fysiske papirreklamer i postkassen til på bannere og skærme på banegården. Og så foregår der annoncering på de sociale medier. Sidstnævnte har gennem de seneste år virkelig fået indflydelse på markedet, og det er vigtigt at være klar over, hvor vigtig Facebookannoncering er for jeres virksomhed.
Hvis I har været ved at overveje, hvordan I bedst inkorporerer Facebookannoncering i jeres arbejde, har I måske også fundet ud af, at der er en del aspekter af den sag, der skal tages højde for. Hvordan bygges en annonce bedst op, og hvordan rammer man den rigtige målgruppe? Nogle af de ting kan I få hjælp til af et dedikeret Facebook bureau, der kender alt til, hvordan marketing og annoncering foregår på den platform.
Annoncering på flere platforme
Sociale medier er et vidt begreb. Det er da heller ikke muligt at slå alle de samme opslag op på forskellige platforme, for de er bygget forskelligt op og henvender sig til deres brugere på forskellige måder. Et opslag på Facebook kan sagtens indeholde en blanding af tekst, billede eller video, mens det på Instagram er vigtigt, at opslaget er helt kort og præcist og har en fangende grafik på et billede, man lægger mærke til.
Omvendt kan I på for eksempel LinkedIn virkelig arbejde med at få noget fagligt indhold på jeres opslag og gøre teksten lidt længere, da I her kan forvente, at folk bruger platformen netop for at lære og for at få udvidet deres horisont. Hvis I ikke føler jer helt komfortable med selv at analysere de forskellige platforme og hvordan de fungerer, kan det betale sig at få ekstern hjælp til det.