Det er ikke meget man hører omkring de gode gamle reklamebureauer mere. I takt med at internethandlen er eksploderet, er digitale bureauer og webbureauer blevet det man benytter sig af, når det kommer til online markedsføring samt annoncering. De kan i mange tilfælde tilbyde præcist det samme som et reklamebureau kan og der findes derfor ikke så mange virksomheder, der definerer sig som et reklamebureau. Netop pga. de samme services, er mange reklamebureauer begyndt at definere sig som webbureauer eller digitale bureauer, men tilbyder stort set de samme services. I denne artikel kan du læse mere om hvorfor reklamebureauer stadig er relevante, samt hvordan du finder et reklamebureau.
Det handler om ydelser
Ordet reklamebureau er egentlig bare en definition og de tilbyder da også mange af de samme services, som digitale- og webbureauer gør. Derfor bør man ikke lægge så meget i ordet, men i stedet se på hvad de tilbyder af ydelser. Nogle bureauer fokuserer udelukkende på internettet, mens andres også kan være behjælpelig med annoncering i trykte medier, samt radio og TV. Det er derfor vigtigt at undersøge hvilke ydelser et bureau tilbyder, inden man kontakter dem og beder om et tilbud. Så undgår man både at spilde sin egen tid, men også bureauets tid.
Sådan finder du et reklamebureau
Hvis dine behov for annoncering strækker sig ud over internettet, så kan det være en god idé at efterspørge et decideret reklamebureau, men hvis dine behov udelukkende handler om at annoncere på internettet, så kan du i stedet efterspørge et digitalt- eller webbureau. Der er dog nogle reklamebureauer der kan tilbyde de samme services og udover det, også kan tilbyde services der har fokus på radio og TV. Så hvis overvejer at annoncere ud over internettet, så er et reklamebureau en god løsning for dig.
Efterspørg flere tilbud
Det er også en god idé at få flere tilbud på hånden. Kontakt derfor flere bureauer, hvad enten det er digitalt, web- eller reklamebureau, og bed dem om at give dig et tilbud på din opgave. Dette sætter dig i en god position, både fordi at det giver dig et overblik over de forskellige bureauers priser og ydelser, men også fordi at det giver dig muligheden for at forhandle priser, leveringstider, eller hvad du nu måtte prioritere, ved at spille de forskellige bud ud mod hinanden. Et eksempel kunne være, at det bureau du foretrækker, er forholdsvis dyrt, men et billigere bureau kan levere det samme. Du kan derfor bruge den billigste pris, til at forhandle med det dyre bureau.