Hvis du driver en virksomhed, der er bare den mindste smule kreativ, eller hvis du er selvstændig kunstner af den ene eller anden slags, har du garanteret tænkt over, hvilken slags merchandise, du kan lave. Merchandise er ikke bare en god måde at tjene penge på, det er også en mulighed for at gøre reklame for dig selv og promovere dit arbejde.
Læs med her for at lære om fire typer merchandise, der med garanti vil gøre dig eller din butik til et hit!
Muleposer med tryk
Muleposer er ikke populære uden grund; de er praktiske og kan bruges til rigtig mange ting, og de er blevet lidt af en tilbehørsgenstand i sig selv. En mulepose kan være et statement piece eller en del af et helt outfit, og dét kan du udnytte.
På en mulepose med tryk kan du sætte dit logo, ét af dine mest populære kunstværker eller illustrationer, din nyeste bogs forside, eller du kan anskaffe dig muleposer med tryk af din underskrift – en nem måde for fans at få en version af din autograf.
Muleposer med tryk er sjove og værd at udforske, og du kan enten sælge dem eller bruge den som alternativ til plastikposer ved køb af dine produkter for et vist beløb.
Kopper
Kopper er utrolig populære, fordi de kan fortælle så meget om en persons interesser og personlighed. Her er du lidt mere begrænset i forhold til muleposer med tryk, men du kan stadig få nogle fine resultater.
Med kopper og krus med tryk får du en fordel, hvis du holder dit design simpelt og sørger for, det kan integreres på koppen. Det kan fx være en karakter, du har lavet, som sidder og drikker noget varmt på koppen, eller det kan være dit mest populære værk, som kan pynte på forsiden.
Klistermærker
Klistermærker er mere populære end nogensinde hos voksne, og dét giver dig mange muligheder for at skabe designs, du kan sælge forholdsvis billigt. Så kan alle få del i det, du laver, og mens de kigger på klistermærkerne, kan det være, du kan inspirere dem til at købe noget mere.
Nogle mennesker samler på klistermærker, og du kan udvide med kollektioner eller limited-edition, som skal lokke folk til at købe mere. Du kan også lave klistermærker med dit logo som en gratis gave ved køb, eller som du kan give i stedet for visitkort.
Magneter
Magneter er én af de mest usikre former for merchandise, du kan kaste dig ud i. Ud over, at det ikke er alle, der kan sætte dem op, så kan det også være besværligt at få dem præcis, som du vil have det.
Men magneter kan være flotte og unikke, og hvis du har et simpelt og godt design, bør du i det mindste prøve det af! Du kan som firma også bruge magneter som en alternativ form for visitkort – det fungerer særlig godt for restauranter, når madtype og telefonnummer kommer op at hænge på køleskabet hjemme hos folk.