Posted in Blandet

Sådan kan din virksomhed anvende segmentering af målgrupper for at vækste

Sådan kan din virksomhed anvende segmentering af målgrupper for at vækste Posted on november 8, 2021Leave a comment

Annonce

Forretningsvækst er en svær størrelse at have med at gøre. Specielt fordi der ikke findes en mirakelopskrift til at vækste en virksomhed. Det betyder ofte for mange virksomheder at de prøver sig frem med forskellige metoder. Nogle lykkedes med det og andre må sande at det er en besværlig proces. Virksomhedsvækst kræver nemlig meget mere end bare quick fixes og fadervor ved sengetid, det er derimod en langsigtet indsats der skal have afsæt i relevant kerneviden.

Der er dog nogle helt grundlæggende værktøjer du kan bruge for at sikre et godt fundament for forretningsvækst:

  • Kend dine kunder. Hvem er de? Hvorfor handler de med dig?
  • Forstå dine kunder. Hvad motiverer dem til at kontakte dig? Hvilke problemer prøver de at løse med dit produkt/service?
  • Tilpas dine produkter og kommunikation til målgruppen

Specielt marketingafdelingen vil have glæde af at vide hvem de målretter deres aktiviteter imod. Det betyder at i kan få indsigt i målgruppens foretrukne kanaler samt hvilken adfærd de udviser. Et glimrende eksempel på vigtig viden i forhold til sin målgruppe er at kende til, hvilken device målgruppen bruger. Skal du ramme dem på mobilen på vej til og fra arbejdet? Eller skal dit budskab hellere ramme dem på mail midt i en overspringshandling?

Målgruppe segmentering

Når du ved hvilke mennesker dine produkter appellerer til, kan du lave en strategisk handlingsplan der kan få dine forretning ud over stepperne. Indenfor marketing er det en kendt strategi at inddele mennesker i specifikke segmenter. Opdelingen kan bl.a. være hvilken geografisk samt demografisk placering de befinder sig i. Via målgruppesegmentering til din virksomhed kan du præcisere målgruppen, og dermed træffe intelligente beslutninger såsom:

  • Udarbejde en knivskarp strategisk handlingsplan
  • Opdatere din markedsføringsplan
  • Rette din salgsapproach til med mere relevant kommunikation

Segmentering og målgruppevalg

Dun & Bradstreet giver dig muligheden for at blive klogere på din målgruppe, via deres værktøj. Her får du muligheden for at:

  • Få et overblik over din målgruppe og deres vækstpotentiale
  • Få sorteret og opdelt din målgruppe, så du kan arbejde med dem på den mest effektive måde
  • Personliggøre din kommunikation til dine kunder

Dun & Bradstreet har via deres virksomhedsdatabase mulighed for at tilbyde dig en helt unik indsigt, så du kan skabe relevante segmenter der gør sig i stand til at personalisere din kundekommunikation. Med værktøjet fra Dun & Bradstreet får du muligheden for at få anbefalinger fra eksperter inden for data og software. De hjælper virksomheder i hele verden med alt fra:

  • Compliance
  • Salg og marketing
  • Risk og credit
  • CRM og BI
  • Målgruppe og segmentering

Få kritiske indsigter i dine kunder med segmentering af din målgruppe med Dun & Bradstreet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *