Har du fornemmelsen af, at den måde du håndterer mødebookning på, ikke er helt optimal? Eller måske dit mødebooking system på arbejdet er en smule outdated? Så er du kommet til det rigtige sted. Her får du nemlig et par gode fifs til mødebooking og hvordan det er muligt at indføre et mødebooking system, for en mere effektiv mødebooking!
Hav en liste klar til opringninger
Når det kommer til et mødebooking system, så starter det allerede ved at du har fuldstændig styr på hvilke personer du skal ringe til på den pågældende dag. At udfælde en liste allerede inden arbejdsdagen nærmest går i gang, gør mere end bare en ting klar. Du har både styr på hvor mange personer du absolut skal nå at ringe til ift. mødebookning og samtidig står det også klart hvilke, og hvordan de kan kontaktes, så der ikke opstår problemer allerede der!
Manuskript til salgsopkald
Endnu en del af et effektivt mødebooking system, hviler i at du har et manuskript, som kan fungere til kolde opkald. Det er ikke ens betydende med at du skal læse højt fra skriptet når du taler i telefon. Det er snarere en mental proces du kan gennemgå, når du håndterer mødebooking. Hvis du allerede på forhånd er forberedt på at kunden kan stille spørgsmål, er du langt på forkant i at give et rigtigt og brugbart svar! Et manuskript til mødebookning skal ses mere som en mental dagsorden for opkaldet, således du er helt klar over, hvilke ting du skal komme omkring!
Sæt dig ind i kundens mindset
Prøv at sætte dig selv i kundens situation, inden du begynder at ringe dem op. Jo bedre du forstå hvad der eventuelt kan få folk til at sige ja til et møde, jo bedre rustet er du – og netop dette er også en vigtig del i et ethvert mødebooking system.